Salkku Q1/2018

Ostot:
Nordea 70 kpl à 9,88€
Admicom 50 kpl à 9,8€
Orion B 24 kpl à 28,05€
Nokia 180 kpl à 3,89€
Martela 100 kpl à 6,96€

Merkinnät:
Superrahasto Tanska 200€
Superrahasto Suomi 50€
Superrahasto Ruotsi 50€

yht. 3579€

Myynnit:

yht. 0€

Brutto-osingot: 109€

Mulla on nykyään kaksi erillistä salkkua: #1 on ns. pitkä salkku ja #2 on sijoitusasunnon pääomaksi korvamerkatun rahan väliaikainen kasvatussalkku. Molemmat salkut sijaitsevat Nordnetissa, ja yllä olen niputtanut salkkujen tapahtumat yhteen.

salkku1_q1salkku2_q1

En ollut ollenkaan hahmottanut kuinka paljon olen salkkuja kasvattanut tänä vuonna! Noin puolet rahoista on siitä isosta joululahjashekistä ja puolet palkkatuloja. Mutta kuten graafista näkyy, olen valinnut surkeasti ja pääsalkku on about 650e miinuksella. Salkun huono menestys on osasyy tällä hetkellä vellovaan motivaatiopulaan. En ole myöskään pysynyt “sijoitusstrategiassani” pätkääkään – ja totta puhuen en tiedä mitä oikein tekisin. Asunnot kiinnostavat kovasti, mutta tarvittavaa käsirahaa ei ole vielä koossa. Osakekurssien seuraaminen taas on kiinnostavaa, mutta en millään jaksa noudattaa asianmukaista huolellisuutta valitessani yhtiöitä (jolloin tulos on tämä…). Parhaiten mulle varmaan sopisi etsiä mielenkiintoiset ETF:t kerran vuodessa tai joka toinen vuosi ja syytää rahani niihin. Valitsemalla kumulatiivisia ETFiä edes verottaja ei pääsisi hidastamaan varallisuuden kasvua. Helppoa mutta tylsää.

2 thoughts on “Salkku Q1/2018

Leave a comment