Takaisin alkuun?

Daily writing prompt
What would you do if you lost all your possessions?

Mun hiljaiselon aikana wordpressiin on tullut daily writing prompt -fiitsöri, jolla oli tarjoilla heti mielenkiintoinen kysymys: mitä tekisin jos menettäisin kaiken omaisuuteni?

Juuri eilen selailin mun vanhoja vuositavoitteita: nettovarallisuus nolliin ja 50 000€ vuositulot, jotka molemmat tuntuivat aikanaan isoilta hyppäyksiltä. Käänsin nettovarallisuuteni positiiviseksi aika tasan 6 vuotta sitten Q4 / 2017. Nyt nettovarallisuus on jo n. 60 000€. Tuntuu, että kehitys tapahtuu aivan madellen, mutta loppujen lopuksi 6 vuotta ei ole pitkä aika ollenkaan. Varsinkin kun tuotto ei vielä kunnolla kumuloidu, niin toi on kaikki mun selkänahasta.

Haluaisin ajatella, että oon oppinu yhtä sun toista rahan tekemisestä, ja että sijoittaminen on jo niin selkärangassa, että jos kaikki menisi, niin jatkaisin vain samaan malliin ja siitä se taas lähtisi. Samalla epäilen, olisikohan musta siihen? Mulla on yhä todella huono resilienssi, vaikka olen yrittänyt työstää sitä, ja luultavasti lamaantuisin tollasesta vastoinkäymisestä, vaikka kyse onkin vain materiasta. Toisaalta kyse ei ole vain materiasta, vaan tuntisin menettäväni viimeiset 8 vuotta elämästäni, koska mun suurin yksittäinen missio on ollut aggressiivinen varallisuuden kerryttäminen.

Toisaalta tienaamispotentiaali ei ole possession, että jos saisin pitää nykyisen palkkani niin ehkä se siitä sitten. Toivottavasti en saa koskaan tietää.

Kuva: Tuan86 / Pixabay

Leave a comment